Asi pole kaartides, mis sulle kätte jagati, vaid selles, kuidas sa nendega mängid.
Pärisosa ei tähenda seda, et sa ei saaks pingutuste, püsivuse, tähelepanu ja töökuse abil elus midagi saavutada ega parandada. Pärisosa uurimine on hoopis teadmine sellest, mis on sinu kontrolli all ja võimete piires ning mis mitte.
Saatus ei ole kivisse raiutud, pigem on küsimus suutlikkuses. Saatus on seotud õigete otsuste tegemisega või teatud toimingute tegemata jätmisega, mis aitavad sul kas saavutada või vältida teatud tulemusi. Selle toetuseks on hea mõista, kuidas ja millised on need suuremad jõud, mis on sinu ellu kutsutud.
Metafüüsikat uurinud Hiina iidsed targad uskusid, et universum koosneb taeva, maa ja inimese triumviraadist, mida tuntakse kui kosmilist kolmainsust. Selle kõik kolm elementi avaldavad inimese elule mõju – kontrollivad seda.
Meie elutee ja teatud määral ka varanduse määrab taevas. Keskkond või feng shui suurendab varandust või õnne, kuid inimese enda tegevus (või ka tegevusetus) on see, mis paneb tulemuse ühel või teisel viisil liikuma. Kindlasti oleks maailmas palju rohkem õnnelikke inimesi, kui me tunneksime oma võimalusi ja suudaksime neile keskenduda.
Saatust saab vaadata mitmel viisil heas valguses. Oma piiride tundmine on kõigest üks aspekt, teine on aga tunda oma tõelisi võimeid ja varjatud andeid, et mõista end paremini.
BaZi on palju keerukam ja täpsem kui enamikule meist tuntud Hiina kaheteistkümne taevase looma märgi süsteem. Ei ole õige üldistada kõiki draakoniaastatel sündinud inimesi kui julgeid, ägedaid ja ambitsioonikaid. Kui palju inimesi on draakoniaastal sündinud? Kas nad kõik võivad olla julged, ägedad ja ambitsioonikad?
Ma arvan, et see ei ole nii. Selliseid tekste tasub küll lugeda ja nende üle võib naerda, kuid pidage meeles, et need EI ole tõelised näited Hiina astroloogiast ega BaZi rakendustest.
Suurmeister Xu Zi Ping on tänapäeval kasutatavate BaZi süsteemide looja. Ta elas viie dünastia ajastul (907–978 eKr). BaZi tõlgib inimese sünniteabe – aasta, kuu, päev ja tund – neljaks paariks, kasutades hiina tähemärke nimega Jia Zi. Neli paari moodustavad kaheksa tähemärki või BaZi. Iga paari tuntakse sambana, sellest ka nimetus neli saatusesammast.
Kaheksa tegelaskuju koosneb viie elemendi (puu, vesi, metall, tuli ja maa) yin- ja yang- variatsioonidest. Inimese BaZi struktuur näitab nende kaheksa tegelase ühilduvust, kokkupõrkeid, kombinatsioone ja koosmõju. Seda analüüsides saame suure täpsusega ja väga üksikasjalikult teha kindlaks inimese iseloomu, olemuse ja elutee.
- suurendada oma töövõimet,
- parandada suhteid teiste inimestega,
- ületada oma nõrku külgi,
- maksimeerida oma andeid ja potentsiaali,
- teha teadlikke otsuseid, mis põhinevad inimese eelseisva õnne tsükli prognoosidel.
Miks me peaksime teadma, kust BaZi pärineb? BaZi allikat on tarvis mõista selleks, et seda saaks vaadelda õiges kontekstis, teadusliku uurimusena, mitte ennustamise ega religioosse või ebausupraktikana.
Teadus on isegi tänapäevases tipptehnoloogilises vormis üksnes kogemuste ja tähelepanekute kogum. Nüüdisaja teadus ja selle avastused on eksperimentide tulemuste vaatlemise ja registreerimise tulemus.
BaZi ja Hiina metafüüsikauuringud on töötatud välja sarnasel viisil: vaatluse teel. BaZi kohta tehtud tähelepanekud registreeriti filosoofilistes uuringutes ning legendaarseid ja ajaloolisi juhtumeid kasutati sageli viitena, et uurida saatusemustreid.
Legendaarsed astronoomid ja targad Fu Xi, kuningas Weni ja Konfutsiuse Yi-Jing (I-Ching) tegid nii põhjalikke tähelepanekuid, et Hani dünastia ajal kasutasid nad neid tekste inimese dekodeerimiseks.
Huang Di ajastul (Kollane Keiser, 2700–2150 eKr) vastutasid keisri astronoomid tähtede ja taeva vaatlemise eest ning andsid oma tähelepanekute põhjal keisrile nõu riigi ja rahva heaolu kohta.
Iidsetel aegadel olid keisri astronoomid ka tema strateegid ja nõustajad. Analüüsides tähti ning kasutades taeva ja maa saladusi, andis astronoom keisrile nõu sõjapidamise ja muude oluliste toimingute ajastamise ja võimaluste kohta.
Astroloogide-strateegide salvestatud dokumendid kujunesid põhjalikeks allikateks, mida kasutasid hilisemad Hiina dünastiate astroloogid ja metafüüsikal põhinevad teadused, nagu seda on näiteks BaZi, Feng Shui ja Zi Meng.